2010, efterlängtat.

Ja 2010, det låter så futuristiskt när man säger det egentligen. Inga svävande bilar än men det kommer nog inom kort det också. Så länge så kör vi en liten lista för efterlängtade spel år 2010. Märk väl dock att det är personligt efterlängtade spel så kom inte och klaga för att dåliga spel är med ;) haha. Jag skippar att ranka dem då alla är som sagt "efterlängtade".

AvP 360

*Aliens VS Predator (360, Ps3, PC)
Ja vem längtar inte efter det här spelet? 1999 var första gången jag spelade Alians Vs. Predator till PC och det skrämde skiten ur mig. Marines var inte nått jag spelade för man blir rädd för skuggorna i spelet, då död väntar överallt. Nu när man tänker tillbaka så kanske det inte var det vackraste eller tekniskt fulländande spel som man ville men det hade mycket många andra spel saknade; Känsla. Det kom en 2a till PC som inte var lika bra alls enligt mig och AvP: Extinction till Xbox skall inte ens nämnas egentligen. Nu kommer den riktiga dealen dock, i Februari så hoppas jag på att spelet innehåller vad det verkar som. Skräck, känsla och action på hög nivå. Efter att ha sett trailers och tillverkarnas walkthrough bygger upp spelet helt otroligt. E3 Trailern visar en brutal och action fylld bit av spelet som mer är riktad mot att spela Marines och inte mycket av smygandet eller jagandet från de andra 2 faktionerna. E3 walkthrough delarna nr1 och nr2 visar Predator kampanjen som verkar väldigt intressant. Så det blir väll till att vänta och se; Vem vinner?

*Final Fantasy XIII (360, Ps3)
Senare i år kommer kanske ett av de mer efterlängtade spelen år 2010. Vi har väntat länge sedan FF12 (Som jag personligen inte var ett fan av) men nu äntligen finns ett datum för Europa och man känner hur det närmare sig. Grafiken är fantastisk, stilen är futuristisk till max och striderna verkar vara acceptabla efter FF12s trista system. Här har ni E3-09's Trailer av spelet och det ser ju inet helt fel ut. Frågan är ju, klarar spelet att leva upp till den extrema hypen som skapats kring spelet? Jag hoppas innerligen det och väntar fullt ut på att få ett nytt episkt äventyr från Square Enix.

*Red Dead Redemption (360, Ps3)
Jag vet inte hur många som spelade det tidigare Read Dead Revolver, men det hade en hel del potential även om det inte tog vara på allt som kunde göras. Men nu kommer en öppen värld som lever vidare äevn om man själv inte gör nått åt det. Action och västern brukar ju inte gå fel och det ser ut att vara värt en del så att säga. Trailern ser ju fantastisk ut och även om man inte alltid ska lita på en trailer så verkar Rockstar (GTA skaparna) kunna leverera ett ordentligt äventyr som nog kan överraska en hel del skeptiker. Ge mig en häst, revolver och jag fångar skurkar framöver och det är precis vad det verkar som man får.

*Mass Effect 2 (PC, 360)
Ja det är svårt att missa att ME2 kommer vara stort. I skrivandes stund så släpptes det igår (den 26e) och jag har tyvärr inte fått tag i det än men inom kort så ska ja rå spela det så som alla andra fans. Det finns så mycket filmer och trailers om detta spelet så jag visar er bara till den här sidan och låter er välja vad ni vill se. Enastående grafik, strider som känns så mycket mer levande än de från ME1 och den allsmäktige kämpen Sheppard så klart. Det kan inte gå fel och med en stor arsenal av kända röstskådeseplare så verkar man inte få störa sig på dåligt levererade repliker heller. Jag inväntar glatt stunden då jag får sätta mig i soffan och spela detta.

*Castlevania: Lords Of Shadow (360, Ps3)
jag har väntat länge på ett bra Castlevania spel ska jag medge. Nu har det ju kommit ut en del till DS som jag hört ska vara bra men ja fastna aldrig för dem riktigt. Utöver det så finns ju de gamla som man kan nöja sig med. Ett tips för intresserade 360 ägare är att köpa Castlevania: Symphony of the night via deras online tjänst. Men ja vad ska vi tro om detta spelet då tro? Jag ser det som en viss säkerhet att utgivarna är inga mindre än Konami, skaparna av MGS seriens märke är för mig nått slags symbol för ett Ok spel. Trailern visar ju spelets potential klart, kanske vågar det sig på att slå sig emot God Of War?

Sen har vi klart några nämnvärda namn utanför listan också!
Microsoft Natal: Xbox360s egna motion control som ska revolutionera sättet man spelar på, de hävdar själva att kontroller kommer inte att behövas utan allt sköts med en avancerad kamera för att läsa in dina rörelser perfekt.
Zelda: Ja inte mycke info finns om det nya Zelda spelet, förutom att det kommer att släppas någon gång och det är ev. under 2010.
God of War 3: Kratos är tillbaka, brutalare och argae än någonsin när hämnd önskas!
Bioshock 2: Ta dig an rollen som en Big Daddy och vandra runt i Raptures "tomma" hallar för att leta efter din egen little sister. Jag var inget fan av Bioshock och ser tyvärr inte allt för mycket fram till 2an även om det säkerligen kommer bli ett av 2010 största spel.
Metroid: Other M: Det nya Metroid spelet som nu är utvecklat av Team Ninja verkar ofantligt lovande och förhoppningsvis så blir det ett spel som ja kan tänka mig att skaffa!

Det var allt för mig nu på natten och jag önskar alla en god natt och ett gått spel år redan nu, för bevisligen så kommer mycket stora titlar ut!

Länkar